Ayatus Syaitan al-Khomeini

"Iman seorang Syi’ah tidak sempurna, kecuali setelah berbeza (menentang) dengan Ahli Sunah...Apabila seorang Ahli sunnah bersemangat mengamalkan ibadah, maka dia telah bersemangat mengamalkan kebatilan."
[al-Khomeini, Al-Hukumat Al-Islamiyah, m.s. 83]

"Adapun Nawasib (Ahli Sunnah) dan Khawarij semoga dilaknati Allah tanpa ragu-ragu adalah najis."

[al-Khomeini, Tahrir al-Wasilah, jil.1, m.s : 118]

Ali Akbar Hashemi Rafsanjani

"Tentera Iran telah memerangi TALEBAN, dan bekerjasama menjatuhkannya, jika tidak kerana bantuan tentera Iran dalam peperangan TALEBAN, Amerika telah tenggelam di bumi AFGHANISTAN".... seharusnya Amerika mengetahui, jika tidak kerana tentera Iran, Amerika tidak mampu menjatuhkan TALEBAN!"
[Khutbah Jumaat di Universiti Tehran, 8 Februari 2002]

Mohamad Ali al-Abtahi

“Jika tidak kerana orang-orang Iran, KABUL dan BAGHDAD tidak akan jatuh (ke tangan Amerika) dengan mudah!”
Ucapan Perasmian Penutup Seminar Teluk : Cabaran dan Masa Depan di UAE, 15/1/2004
[Bekas Naib Presiden Kepada Mohamed Khatami]

George W. Bush

"I'm driven with a mission from GOD. GOD would tell me, 'George, go and fight those terrorists in AFGHANISTAN.' And I did, and then GOD would tell me, 'George go and end the tyranny in IRAQ,' and I did."
[The Independent, 7 October 2005]

Sunday, December 28, 2008

Presiden Iraq : Saddam Membimbangkan Israel, Amerika Inginkan Minyak Iraq


Presiden Iraq Jalal Talabani telah mendedahkan kepentingan Amerika Washington untuk menguasai rantau Teluk dan kekayaan sumber minyaknya. Talebani berkata: "Saddam Hussein merupakan ancaman dasar sekutu politik Amerika iaitu "Israel".

Talebani selanjutnya berkata: “Sangat penting bagi Amerika menghapuskan Saddam untuk mendapatkan kepentingan-kepentingan di rantau berkenaan”.

Presiden Iraq itu berkata kepada akhbar "al-Khaleej" di pejabat khas di bandar Sulaymaniyah : “Amerika juga percaya bahawa mereka berada dilandasan yang benar bagi mendapatkan beberapa kepentingan dan keuntungan ekonomi dari sumber minyak di Iraq”.

Kata beliau lagi : "Syarikat Shell dan beberapa syarikat lain yang telah menandatangani perjanjian dengan kerajaan baru Iraq merupakan bukti yang jelas kepada tindakan Amerika itu."

Sekutu-Sekutu Penjajah

Talabani mengatakan "Usaha dan bantuan Amerika kepada sekutunya-sekutunya dari Iraq (termasuk dirinya sendiri, Kurdis secular dan pemuka-pemuka Syiah Iraq) sangat penting bagi perancangan mereka merupakan hasil terpenting dari campurtangan Amerika di Iraq, menurut katanya.

Mengenai masa depan hubungan Amerika - Iraq di Iraq setelah penarikan tentera Amerika (pada tahun 2015), Talabani mengatakan: "Kami memiliki perjanjian dengan Amerika bagi perkara-perkara berkaitan dengan politik, ekonomi, teknologi, budaya dan lain-lain. Hubungan ini akan berterusan dan hubungan-hubungan ini tiada kaitan dengan ketenteraan dan keselamatan."

1 comment:

Unknown said...

My sincere thanks to Abu Sofiah Manzour for his courageous conduct to show people of the world who are really the today's Dajjal and followers.

May Allah guide us how to face the Dajjals and may Allah bless you

Post a Comment